donderdag 14 augustus 2014

Nieuwe ronde,nieuwe kansen.

Gisteren zijn we weer thuisgekomen van onze inkoopreis naar France.Wat hebben wij weer ver gereden,nog verder dan anders. Hier hopen wij onze slag te slaan. We zijn extra met onze grote bus gereden,daar past lekker veel in. Eerst een nacht in een hotelletje. We nemen het Ibis butget hotel,goedkoop want er moet ook nog handel gekocht worden. Ik kan je zeggen dat het echt budget was,twee bedden en een stoel op de kamer. En wat de schoonmaak betrof ,dat was ook budget,ik heb mijn schoenen maar aangelaten bah wat een smerige vloerbedekking. Gelukkig was het bed wel schoon dus ik zeur niet. In de bus slapen kan ik niet altijd meer door een spieraandoening die ik sinds twee jaar heb. Eerst even wat eten in de stad en dan vroeg naar bed zodat we uitgerust aan de markt kunnen beginnen. Wij zijn er klaar voor.
Veel kramen maar niet zoveel handel naar mijn zin. Ik neem niet zo maar alles meer,alleen spullen die ik zelf echt mooi vind. Al weer een lange reis voor weinig echt mooie brocante. Ja mensen helaas hoort dit erbij,het kan niet op elke markt raak zijn. Maar het is goed zo,ik heb zeker wel een aantal mooie spullen gevonden. Stoeltjes in off white met geborduurde bloemen,een werkelijk prachtig schilderij uit eind 1800(foto) ,super schattig rose bruidsstoeltje zoals ik het niet eerder zag,een mooie processiekroon,bruidsschoentjes,paardje en nog wat kleine dingen. Oh ja,en een lekker groot Frans bloemetjes kussen voor onze hond Sientje,kan ze lekker op liggen bij mij in de winkel.
Gaande der jaren ben ik ook wel wat kritischer geworden qua inkoop,ik wil graag mooie dingen in mijn winkel verkopen. Twee tanks diesel verreden,flink wat aan tol betaald,weinig handel. Het leven van een brocanteur gaat niet over rozen.
Van het weekend weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen.

Portret uit eind 1800,zo schattig!

Onze Sientje zit al parmantig op haar nieuwe brocante kussen.




3 opmerkingen:

  1. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello there! Extremely good article! I’m a usual visitor to your blog. Keep up the fantastic work.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks for sharing. I hope it will be helpful to many people that are searching for this topic. Keep posting guys and keep this forum a great place to learn things.

    BeantwoordenVerwijderen